Heeft u vragen?
Bel ons
Maandag t/m vrijdag
08:00 uur - 17:00 uur
[email protected]
Antwoord binnen 1 werkdag
PLAATSEN EN OPHALEN
Hoe laat wordt de container bezorgd?
Onze planning werkt met tijdsblokken. Standaard wordt de container geplaatst tussen 07:00 en 09:00 uur of tussen 09:00 en 11:00 uur. U ontvangt na het bestellen een bevestiging met het tijdsblok. Daarnaast belt de chauffeur u vlak van tevoren.
Heeft u voorkeur voor een tijdsblok in de middag? Dat is geen probleem, indien u enkele dagen van tevoren de bestelling plaatst. Bestelt u een dag van tevoren? Bel ons dan op 085 - 060 84 10, dan kijken we naar de planning voor de mogelijkheden.
Krijg ik een belletje van tevoren van de chauffeur?
Ja, de chauffeur belt altijd van tevoren om aan te geven dat hij onderweg is. Zorg daarom dat u goed uw telefoonnummer controleert bij het bestellen.
Ook ontvangt u nadat u besteld heeft een email van ons met daarin een tijdsblok. Doorgaans is dit tussen 07:00 en 09:00 uur of tussen 09:00-11:00 uur. Een precies tijdstip aangeven is niet mogelijk.
Bestelt u enkele dagen van tevoren of heeft u een voorkeur? Dan kunt u altijd contact met ons opnemen (of vul tijdens het bestellen het opmerkingen veld in). Dan proberen wij hier natuurlijk zoveel mogelijk rekening mee te houden.
Kan ik een tijdstip aangeven hoe laat de container geplaatst wordt?
Een precies tijdstip aangeven is niet mogelijk. Nadat u een container besteld heeft gaat onze planning direct aan de slag. U ontvangt van ons altijd een mail met daarin een tijdsblok. Standaard is dit tussen 07:00 en 09:00 uur of tussen 09:00-11:00 uur.
Heeft u liever dat de container in de middag geplaatst wordt? Bel ons dan op 085 - 060 84 10 (of vul tijdens het bestellen het opmerkingen veld in) voor de mogelijkheden. Als u enkele dagen van tevoren bestelt, is het plaatsen in de middag geen probleem.
Moet ik thuis zijn voor het plaatsen en ophalen van de container?
Nee, in principe hoeft u niet aanwezig te zijn. Maar onze ervaring is dat het goed is om in ieder geval bij het plaatsen aanwezig te zijn. Dan kunt u aanwijzingen geven waar u de container geplaatst wilt hebben. Of een parkeerplek van tevoren bezetten met uw auto en deze weghalen zodra de chauffeur arriveert.
Als u niet aanwezig bent, zorg dan voor een duidelijke omschrijving en vrije plek voor het plaatsen van de container.
Is het mogelijk de volle container te wisselen met een lege?
Jazeker! Zodra de volle container op uw verzoek opgehaald kan worden, kunnen we direct een nieuwe plaatsen.
Hoe werkt dat? Bestel in de webshop een nieuwe container (dit hoeft niet hetzelfde formaat of afvalsoort te zijn) en geef in het opmerkingenveld in de winkelwagen aan dat de volle container direct meegenomen kan worden.
Heeft u het opmerkingenveld over het hoofd gezien? Bel ons dan even op 085 - 060 84 10 om de wisseling kenbaar te maken.
Wanneer gaat de 8 weken huurvrij periode in?
De 8 weken huurvrij periode gaat in op de dag vanplaatsing. U kunt dus de container van tevoren al bestellen, dit staat los van de plaatsingsdatum en startdatum van de huurperiode.
Hoeveel ruimte is er nodig voor het plaatsen van een container?
De benodigde ruimte hangt natuurlijk af van de maat container die u bestelt. Maar als voorbeeld: containers van 3m3 passen op een halve parkeerplaats. De containers van 6m3 en 10m3 passen op een hele parkeerplaats.
Hoe snel wordt mijn container geplaatst?
Als u op werkdagen voor 17:30 uur bestelt, staat er de volgende werkdag al een container voor uw deur. U ontvangt van ons altijd een opdrachtbevestiging per mail.
Wanneer wordt de container opgehaald?
Uw afvalcontainer wordt niet automatisch weer opgehaald. Daarvoor moet u bij ons een ophaalverzoek indienen. Dat kan ook telefonisch via 085 - 48 95 840. Laat u de container langer staan dan 8 weken, dan geldt een huurbedrag van € 6,00 per dag inclusief btw.
Hoe lang mag de container blijven staan?
U huurt onze containers standaard voor 8 weken. Deze huurperiode zit inbegrepen in de containerprijs. Als u wilt halen we de container eerder op.
Let op: we halen de container alleen op als u bij ons een ophaalverzoek indient. Ook als de 8 weken al voorbij zijn, moet u zelf een verzoek indienen. Doet u dat niet dan geldt een huurbedrag van € 8,00 per week inclusief btw.
Kan ik de container langer dan 8 weken houden?
Neem even contact met ons op als u de afvalcontainer langer dan 8 weken wilt laten staan. We rekenen daarvoor namelijk een huurbedrag van € 8,00 per week inclusief btw.
Heb ik een vergunning nodig voor een afvalcontainer?
Plaatst u de afvalcontainer op gemeentegrond, dan heeft u misschien een vergunning nodig. Neem bij twijfel contact op met uw gemeente.
Schade aan de stoep of weg, ten gevolge van het op uw aanwijzing plaatsen of afvoeren van de container, zijn trouwens niet voor rekening van ContainerHurenNederland.
Hoeveel kost een loze rit?
Komen wij langs en kunnen wij de container niet afvoeren? Bijvoorbeeld omdat deze niet vrij staat of te vol zit? Dit is dan een loze rit. Dit kost u € 90,00 inclusief btw.
Zijn er extra kosten achteraf?
Bepaal van tevoren welke afvalsoort u gaat weggooien en bestel de juiste container. Als u ander afval dan afgesproken in de container gooit, krijgt u namelijk een boete.
Een andere naheffing kunt u krijgen als u de container langer laat staan dan 8 weken. Dan betaalt u € 8,00 per week inclusief btw.
Als de container te vol zit of niet vrij staat, rekenen we € 90,- voor een loze rit. De chauffeur kan de container dan niet meenemen.
VRAGEN OVER AFVAL
Ik heb een container voor hout besteld maar er zit nu bouw- en sloopafval in. Wat nu?
Het kan gebeuren dat er een andere afvalsoort in uw container terechtkomt. Maar u krijgt dan wel een boete voor het verwerken van de afvalsoort. Breng ons op de hoogte voordat we de container weer komen ophalen. Dan weten we welke afvalverwerker moet langskomen en betaalt u niet voor een loze rit.
Wat als er niet toegestaan afval in de container zit?
Wij verwerken uw container op inhoud. Als er een afwijkende lading in zit krijgt u een boete. U betaalt dan voor de speciale verwerking. Breng ons op de hoogte voordat we de container weer komen ophalen. Dan betaalt u niet voor een loze rit.
Wat als er mogelijk asbesthoudend afval in de container zit?
Als er asbest of asbestgelijkend afval in de container zit, kan al het andere afval ook besmet zijn. Daarom verwerken we dan de hele container als asbest. Dit is een zeer kostbaar proces. Neem daarom altijd contact met ons op als u asbestafval vermoedt. Dan bespreken we de mogelijkheden.
Hoeveel afval mag er in de container?
Er mag geen afval uit de container vallen tijdens het transport. De containers van 3 m3, 6 m3 en 10 m3 laadt u daarom tot maximaal 20 centimeter boven de rand.
BESTELLEN EN BETALEN
Waar in Nederland leveren en ledigen jullie containers?
Wij leveren afvalcontainers door heel Nederland (en halen ze ook weer op), met uitzondering van de Waddeneilanden.
Kan ik alleen via de website containers bestellen?
Wij accepteren alleen online bestellingen. Dan weet u zeker dat er snel een container voor uw deur staat. Bel voor hulp bij het bestellen gerust met ContainerHurenNederland: 085 - 48 95 840.
Hoeveel kost een afvalcontainer?
De prijs van een container verschilt per afvalsoort en maat die u kiest. Bij elke container op onze website staat een prijs inclusief 8 weken huur, btw, transport- en verwerkingskosten.
Zijn de tarieven inclusief btw?
De prijzen die u bij iedere container ziet staan zijn inclusief btw, 8 weken huur, transport- en verwerkingskosten.
Zijn de tarieven in heel Nederland geldig?
Onze tarieven zijn geldig in heel Nederland. We leveren niet op de Waddeneilanden.
Hoe kan ik betalen?
Uw afvalcontainer betaalt u bij ons snel en veilig via iDEAL.
Krijg ik een bevestiging van de bestelling?
U ontvangt een bevestiging per mail. Kijk voor de zekerheid ook even in uw inbox ongewenste e-mail.
Kan mijn bedrijfsnaam op de factuur?
In het bestelproces kun je een bedrijfsnaam invoeren die op de factuur moet staan. De factuur zit als bijlage bij de bevestiging van uw bestelde container.
SPELREGELS
Wat zijn de spelregels?
Wij hebben alle spelregels voor u op een rij gezet. Klik hier >
OVERIGE VRAGEN
Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?
Voor andere vragen kunt u ons contactformulier gebruiken of mailen naar [email protected]. Liever meteen antwoord? Bel ons dan via 085 - 48 95 840.
Laat een reactie achter
Contact
Weten welke container u nodig heeft voor uw afval? Of heeft u andere vragen over een afvalcontainer huren? Neem vrijblijvend contact met ons op voor persoonlijk advies.
Richard van ContainerHurenNederland
Tel: 085 - 489 58 40
[email protected]
Liever dat wij contact met u opnemen? Vul dan het contactformulier in.
Container Huren Nederland
Tolnasingel 1
2411 PV Bodegraven
Nederland
BTW NL175997093B03
KVK 63708477